2014. március 16., vasárnap

Ásványok nyomában Gyöngyöstarjántól Gyöngyösorosziig,


"Kisbánya",apró hegyi kristályok



https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zsdSQQ9YvE88.k4oKzKyi_oms



A cím helytelen, mert ez már nem is az ásványokról szól, egy jó kis sétáról, kellemes izomlázról és ha netán az utunkat keresztezi egy két "gyönyörűség" , akkor már teljesen elégedettek lehetünk.
Terv a következő volt , Gyöngyöstarjánból gyöngyösorosziba átmenni a régi és esetleg új lelőhelyeket átnézni. az újakra azért van esély, mert én mindig elképesztő helyeken megyek, szerintem ezt a dzsindzsa járást senki se vállalná be. Na ok, Szilkó se lebecsülendő ezen a téren :)
Természetesen az egyszerű út az 2-3 km, na de az nem én lennék.
  Bp. Busszal Gyöngyösig, onnan helyi járattal Tarjánba a temetőig.
Onnan az achátos helyre, ahol a gazda minden egyes gödröt betemetett, levágta a bozótost, így pont rálát a terepre, ha illetéktelenek szimatolnak ásvány után a területén.



Innen a zöld háromszög jelzésű úton a kis-dombot megkerülve irány É.

útközben a jellegzetes piros jáspis a kék kalcedonnal, de mindenütt


Élőben szebb volt.
Fejetlenség! Később az erdész házánál a koponya száradt.
Ez végül is bárhol lehetne, útban a víztározó, Károly-táró felé


Kis bányába , valaki nagy munkában volt, eszméletlen lyuk van a jobb hátsó oldalon. Már csak 4 kézláb lehet benézni.

Két lúdtojás nagyságú mandula üreg 


Ezt szerintem senki se tudja éppen kiszedni, legalább megmarad.


A szokásos módon, a törmelékből mazsolázva, egy két darabot savazásra hazahoztam. 2/3 része kuka volt, egyikben se volt fluorit.


Anyának

ez már a hagyományos Oroszis  achátos helyen készült, itt már vízszintesen esett az eső , rövid időre be is ültem egy vadászlesre, uzsonna , pihi. Mivel nem akartam az utolsó buszt lekésni, és még a száraz patakot is meg akartam nézni jól megázva mentem tovább.


Ezt a jáspist már majdnem Oroszi határában találtam, ott maradt.

Jól megázva, 1h-val hamarabb értem a buszmegállóba a tomboló vihar kellően lehűtötte a környéket. 
10 perc után egy autó húzott el a z orrom előtt, egyből láttam, hogy ismerős, hát Szilkó harapott épp nagyot a szendvicsébe . Rögtön telefon, természetesen , le volt merülve a telefonja, így maradt nekem a várakozás.
Én nem igen találtam még errefelé ekkora hegyikristályt, az úton hevert. találtam még sötét ametiszt töredéket, egy ötforintos nagyságút.

Kisbánya



Ezt főleg Tivadarnak fotóztam, ő tudja hogy ez jó anyag-e

ezt is vaddisznó túrásban találtam

Kisbánya

3 megjegyzés:

  1. Köszi , hát már elég ritka dolog, ha ki tudok menni, legalább ti írjatok sokat :)

    VálaszTörlés
  2. Azóta lakat került a kisbányára, ami szerintem nem is rossz, oda ne menjenek be az emberek, ne adj Isten gyerekek felelőtlenül.

    VálaszTörlés