2013. április 2., kedd

Húsvéti ásványgyűjtés a Zemplénben

Vas hegyi szépség
Itthon még eső esett, Gönctől szakadt a Hó, Telkibánya után tényleg egyet értettem Jámbor Lacival, hogy most nem lesz alkalmas az idő bármiféle gyűjtésre.
No szerencsére ez nem így alakult.
Ezt a helyet szerintem mindenki ismeri, Király hegy kútjánál

itt még nincs víz




itt csak 30 cm hó van

Mária-bánya meddője


felirat került a régi nagy újkori horpához


lassan vissza veszi a természet ami az ővé, legutóbb még ez volt a legnagyobb újkori horpa

ez már a legujjabb ásásokban volt, centis kristályos ametiszt



Természetesen megmentettük a szép darabot
Gyönyörű, sérülés mentes ametiszt geóda, savazásra várva

2 tenyérnyi füstkvarc

ametiszt geóda

ezek medőből való, de szerencsére sérülés mentes ametisztek

füstkvarcok a kánya-hegyről

savazásra váró füstkvarcok, egy kis Mádi borocskával

füstkvarcok, ametisztek a Mária bánya aknájának meddőjéről

őt már láttuk

savazás után szépek lesznek

cm-es kristályok


ilyen nagy kristályú füstkvarcot, amit én kapirgáltam ki, még nem találtam. Szép lesz a savazás után.







itt van a megmentett példány


szép füstkvarc




A srácokkal voltunk locsolkodni, szép kis összeget össze locsoltak, mondtam is, hogy akár mindennap lehetne húsvét.

Irány Füzér, egyik ismerősöm Nyíriben , azt mesélte, egy öklömnyi gyönyörű épp gömböc obszidiánnal a kezében, hogy amikor a Füzéri orvos házánál dolgozott akkor a fia a patakban találta ezt a csöppséget. Na ennek akartam utána járni.
Ezt a hegyet vettem forrásnak, így ezt is

Természetesen a patakocska folyóvá duzzadt, tehát semmi esély

Azért vissza felé benéztem a Vas-hegyre, hátha lehet megint mazsolázni a keresgélők koloncán. Hát volt bőven.
az ilyen nagy kiúgró sziklák repedéseit érdemes átnézni, hátha hasonló Kékedi álalakokat lelünk.

a szokásos nyomok, már korábban is írtam, hogy itt a környéken sokszor kiszögeléseken, hívalkodó pontokon, szép minta példányok vannak kitéve, csak követni kell őket.



Ezt Lévai Zsolti biztosan tudja mi ez

a kép nem is hozza vissza , hogy milyen szép volt ez a kolossz





sorra mindenütt kvarcos, kalcedonos,álalakos, mangános őrületek mindenütt

kalcit utáni álalak a kis üregben
















az egyik kutakodás helyén egy színes, óriás kvarc tömb, amiben egy nagyobb üregben csoda szép kristályok






még a fa alatt is kvarc

érdekes a hátulja




















az előző hátulja


Utolsó nap Ósva-völgye, mert igen csordogálnak a patakok, így meg kellett keresni a mézopálos helyet, hisz most tényleg nagy csapadék olvadt el egyszerre. No ez tényleg így volt, csodás darabok jöttek elő a patakból.
Képek a folytatásban.

3 megjegyzés: