2013. december 7., szombat

Vásárolt és ajándékba kapott ásványok.





Az első vásárlási csalódás után az első db.
Antimonit, Kapnikbánya.Vásárolt darab a legutóbbi Kertészeti egyetem börzéjéről.

Van egy szép szokás az ásványgyűjtők között, ha tudják, hogy találkoznak egy másik gyűjtő társukkal, akkor visznek neki egy szép darabot a legutóbbi gyűjtésükről, vagy a gyűjteményükből.

Mivel idáig nekem "csak" saját gyűjtésű ásványaim voltak , a saját kötődés a meglelt ásványok miatt, egyedi emlékek minden egyes darabhoz, ezzel gondolom nem vagyok egyedül.
De
Egyre gyűlnek azok az ásványok, amiket közös gyűjtéseknél, ismerős ásványosokkal való találkozásokkor adtam és kaptam. Ezeket szeretném megmutatni nektek.Természetesen  nem tudom az összeset megmutatni ezért elnézést kérek a teljesség hiánya miatt . Köszönet a gyönyörű darabokért.


Pécsi Tivadar, az Oroszis achát egy közös gyűjtésünkkor került elő, Tivadar találta. Ő munkáját dicséri a csiszolat. Nem gondoltam volna, hogy repedés nélkül ezt szét lehet vágni, de ő remekül megcsinálta


Kövecses Varga Lajos ajándéka, Hialit, Tarcal

Pécsi Tivadar, ametiszt, India
Szilveszter Ádám, Hialit, Gyöngyössomlyó
Sánta Gábor, Rodonit, Kapnikbánya
Jakab Attila, Kochsándorit, Mány


 
Vinis Zoltán, Szfalerit kristály, Béke-táró
Csatári Szilárd, Fluorit, Béke-táró


Beregszászi Márk ajándéka még kezelés alatt, de ha kész lesz itt a helye.
 A Rudásoktól kapott szépségekről egy külön cikk  volt.Köszönet Bodnár-Imri Katinak és Péternek.

KÖSZÖNET MINDENKINEK A GESZTUSÉRT!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése