2013. december 18., szerda

2013 Év végi stasztika, és végre meg lettek a zöld oszlopos aragonit utáni álalakok.




Szilveszter Ádám ajándéka, Gy.oroszi


Mivel nemsokára véget ér az év,  ilyenkor irányt veszek a Zempléni hegyekbe .
A napi pörgéseket lecserélem a nyugodt erdei hangulatra, már nagyon várom.
Ilyenkor nem hogy Internet, de még tér erő is nehézkes arra felé.
Sokszor, mikor kérdezik merre van az a Hegyköz, Nyíri? Azt felelem, ha a híradóban látsz települést a hótól elzárva és helikopterről dobják le a kenyeret, na az Nyíri.

Ez év legolvasottabb cikke a Fenyő kő-oldali cikk volt, itt gondolom sokan a nemesopál lelőhelyére voltak kíváncsiak,amit nagyjából szerintem ki is elégítettem.

  Ami ezt követi a Zempléni felfedezés, ebben az ágyúgolyónyi obszidián borzolhatta fel a kedélyeket, na itt még mindig nincs előre lépés, mivel magán területen kellene áskálódni :) Természetesen a tulajjal még nem tudtam beszélni, de összekötések dübörögnek.


Nekem a legemlékezetesebb túrának a Bysta-i túra volt, mivel túlélő túra lett belőle. Utólag, gyűjtőkkel való megbeszélésekre alapozva, én egy olyan helyet találtam, ahol ők nem jártak. Lehet, hogy azért, mert ezt a hegy felőli megközelítést mindenki őrültségnek tartotta. Ahol én jártam ott kutakodás nyomok nem voltak, ellentétben a hivatalos achátozós helyhez.

Bysta-i szépség
Ebben az évben bejárhattam a Teréz és Mária -bányát, ami nagyon nagy élmény volt.
Az év arról is szólt, hogy nagyon szép ajándékokat kaptam gyűjtő társaimtól, amit egy külön cikkben is bemutattam.
A kezdeti ásványgyűjtések alap kívánságlistáján nagyon magasan volt pozicionálva a faopál, na ebből is sikerült találnom egy-kettő szép darabot.




És végére a zöld oszlopos aragonitok.

A zöldek a Kandó-hegyről kerültek elő

1 megjegyzés: