2013. augusztus 9., péntek

Labradorit és más érdekességek Budapest utcáin

Macskakő az Ybl palota belső udvarában
Már többször tervezgettem, hogy össze kellene szedni Budapest, vagy az országban fellelhető utcán heverő geológiai érdekességeit, amin vagy a mellett elmegyünk nap mint nap, de vagy épp a gépem nem volt nálam, vagy már nem arra jártam. Láttam Hans Eck facebook-os ilyen Bécsi riportját és ez még jobban eltökélt , hogy ezt jól meg kellene szerkeszteni. Jó lenne minél többet megtudni az eredetéről annak a kőnek, honnét jött, mikor és miért azt választották ide meg hasonló háttér infóval.

Első hely a Reáltanoda és Károlyi Mihály sarkán lévő Ybl Palota. Még hajdanán amikor az egyetem könyvtárban volt egy kis kávéházunk akkor néztem, hogy mennyire le van robbanva ez az épület.
http://epiteszforum.hu/a-karolyi-mihaly-utcai-ybl-palota-felujitasa


Itt is már jól lehet látni a Labradoritban gazdagmacskakövet

Még megerősítésre vár az infó, de szinte 100%, hogy a macskakövek az Urálból származnak. Ebben az időben elég sokszor jött onnan macskakő. Mostanság, inkább Erdélyből hozatunk be, lásd Országház felújítása.






Jó 4x4 cm-es labradorit darab kandikál li a vendégek asztalai mellett


1.2 Fröccsliget

A házon kívűl csak a lábunk elé kell nézni. Ammonitesz 20-24 cm-es










Még utána járok, hogy pontosan honét jöttek ezek a kövek, már intézem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése