2015. április 8., szerda

Húsvéti kvarcozás Telkibányán

Ezt meg kellett írni.
Utóbbi időben egyre érdekesebb dolgok kerülnek elő a föld mélyéből. Volt már úgy , hogy a szerencse mellénk állt , de ez már nem szerencse.
Még az ősszel a srácokkal elmentünk sétálni a Telki bányáról induló Rákóczi úthoz. Ezen az úton még csak szakaszonként, vagy csak átszelve jártam. Ahogy az úton mentünk, figyelmes lettem egy kis kutakodás nyomára a szembelévő domboldalkában. Rögtön utána is néztünk. A gödör max. fél méteres lehetett. Azt néztem, hogy aki keresgélt előzőleg, az csak a dombocska alá próbált keresgélni. A tapasztalat pedig azt mondja, hogy inkább lefele jönnek az érdekesebb darabok. Mivel megtanultam, hogy egyedülálló kvarcokat nagyon óvatosan kell kipreparálni a földből itt is csak a jól bevált pajszeres megoldással kicsit lassú, de ha folyamatosan jönnek ki a szép darabok ,akkor megéri.


A tisztítás után vettem észre, hogy üregesek a nagyobb alap kvarcok, ezen nőttek rá a kis apró kvarcok.





ezt még át kell szelektálni és subickolni

Az érdekessége az, hogy mikor legutoljára a helyet megkerestem, már mély árok volt benne. Ez szinte természetes.
Ennek a kvarcnak az a különlegessége, hogy az alap is apró kvarcokból áll, tisztítás után szépen fog csillogni. Most még áll a vízben, hogy a pólusok telítődjenek vízzel.













három ágú, tökéletes kristályvégűek.


Hiányos fejlődésű vázkvarc, vagy fantomkvarc? 10 cm-es, Telkibánya


ezek várják a savat




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése