2014. április 30., szerda

Harci nyomok Bystá-n. Bystei kalcedonok, achát golyók.


A legutóbbi emlékezetes Bysta-i túra után ,Szilveszter Ádámmal és Jan Holeckoval beszélgettem. Ők mondták, hogy azon a helyen ahol ők gyűjtöttek , ott achátok is vannak, kisebb, nagyobb gumóban.
Mivel én a hegy felől jöttem így a felső részét találtam meg ennek a lelőhelynek, most lejjebb mentem . Ott megtaláltam az achátos lelőhelyet, de mintha bombát robbantottak volna ott.
De kezdjük az elején.
Nagyapa öreg Schwalbéját felkészítettem a nagy útra, legalábbis szegénynek az......
Szerintetek , hogy néztek rám az úton? Na mindenki megbámult de a sityak se kutya.
.....utólag kiderült nekem is az lett.
Először Vilyvitány felé akartam menni ,a Tuti tipp felé, de megszántam a mocit és csak Kajata lett, ott az erdei úton át a határon, már teljesen jó kis utat építettek. A hegy tetején hagytam a mocit, jól álcázva, és gyalog megkerestem a narancssárga jelzésű utat. Menet közben rá jöttem, hogy a piros útról egyszerűen be lehet sétálni a Bysta felőli második patakig.



ezek a kövek a (új hátizsák) felöletükön szinte mindenütt kalcedon gömböcskékkel.



a fél patak oldal, kitudja hanyadszor átböngészve


A kép nem is nagyon adja vissza, de élőben a nagy kvarc tömb ami benne van az elég ritkán látható itt.

alul a gömböcök, felül a rombolás 








Ilyen gömböcök vannak a lenti részen , Amerikából láttam egy olyan videót ahol a patakból szedik ki a golyókat, azok bellül szép apró kristályos belsőt rejtenek. Itt szép kalcedonok vannak benne.

a gumók belseje sokféle lehet, ez is egy változata




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése