2013. január 3., csütörtök

2012 év vége,2013 év eleje a Zemplénben

ametiszt geóda egyik fele 25x14cm a Kánya-hegyről

Az első utam természetesen Kékedre vezetett, de a viszonylag nagy hó, vagy 10 centi még mindenütt, meg a betakart fagyos felső réteg, egy darab új leletet se adott.
Szerencsére az első gyűjtésből maradt még egy kettő szép darab, így nekem is maradt még minta.
Csak ezt a két darabot találtam most.







Valahogy istenke nem akarta, hogy kavicsozni menjek a Kánya-hegyre.
 Első nap az öreg Schwalbe (Simson) adta be a derekát (gázbowden elszakadt) de mondjuk csupa jég volt az egész erdei út.Talán így jobb is volt hogy nem mentem.
Második nap az autó adta be a derekát, így további várakozás.
Harmadik nap neki vágtam gyalog. Át a Sebők réten, az ametiszteshez bekukkantottam, itt nincs változás.
Tovább a Fehér-hegyre, majd onnan a szerpentinen a lokátor mellé.
Na itt megint nagy munkában voltak a Strahlerek, mert újabb nagy gödrök vannak a régi meddőkön.
Mazsolázásom eredménye ezek a füstkvarcok és ametiszt geódák lettek.












Szerencsére sógorom fia elém jött a Fehér-hegyi bányáig az uazzal így nem kellett sokat cipelni.
január elseje mint már előző évben is a két hegy kúzjához vezetett.
Útközben az aragonitos hely a Kandó-hegyen és a Kőszikla-völgy a kalcit utáni  állalakokkal volt soron.
ez már a Kandó-hegy vége, az út csak jég és jég



a völgyben 2-3 új kutakodás nyomai láthatók




kívülről teljesen egyeznek a kékediekkel, csak ezek üregesek. Ha megsérülnek szépen csillognak a belsejük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése